2013. március 14., csütörtök

Isten veled, Villámlány!

A bejegyzés címe egyben Meg Cabot Hívószám 1-800 sorozatának befejező, 5. kötete. Tegnap ezt a könyvet fejeztem be, gondoltam, írok róla egy kis értékelést.
Fülszöveg:
Jessica Mastriani, aki sokak véleménye szerint erősen problémás tinédzser volt, semmire se vágyott annyira, mint arra, hogy „normális” legyen. Ennek a vágyának azonban búcsút kellett mondania egy viharos délutánon, amikor hazafelé tartott az iskolából. Egyik napról a másikra világhírű lett „Villámlányként”, aki mindenkiről, aki eltűnt – akár él, akár meghalt – tudja, hol kell keresni. Hamarosan az Egyesült Államok kormánya is igénybe veszi különleges képességét. Új munkájának azonban súlyos ára van, s Jess hónapok múltával önmaga árnyekaként tér vissza otthonába…



Eredeti megjelenés éve: 2006
Ciceró, 2007
218 oldal · ISBN: 9635395989 · Fordította: Szabó Mária
Értékelésem: 
Az írónő, Meg Cabot
Valahogy végig az volt az érzésem, hogy ezt a történetet vagy megálmodtam, vagy pedig már olvastam. Azt hiszem, inkább az utóbbira szavaznék, és azért nem emlékszem teljesen jól az egész történetre, mert nem olvastam végig, vagy amnéziás vagyok. De nagyon jó volt újraolvasni, sokat derültem egyes részeken (újra). Főleg a szerelmes sztorik jöttek be. Ezekből Meg Cabot egyszerűen kifogyhatatlan! :) És ez a jó benne. Például amikor Ruth és Mike… :) Valahogy sejtettem, különben minek dekkolna ott New Yorkban, pontosan abban a házban. Meg azt is szerettem benne, hogy nem fejezte ki az író az olvasónak, hogy mit csinálnak egyes szereplők, hanem csak kicsit körülírta, és az olvasónak egy kicsit gondolkodnia (persze nem sokat) kellet, hogy kitalálja, mit is akar kifejezni a mű megalkotója.
Összességében imádtam, főleg mert én is egy ilyen Robot szeretnék, mint amilyen a történetben szerepel. De én egy kicsit máshogyan képzelem el az „én Robomat”, így amikor pl: a haját fújta a szél, az nálam nem jön be, mert az enyém majdnem kopasz :D
Sajnálom, hogy vége van a sorozatnak, szívesen olvasnám tovább, sőt, talán még ha filmet csinálnak belőle, azt is megnézném.

Csillagozás szerint: ★★★★★

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése