2013. március 30., szombat

Havi összesítés - március

Ugye, februárban is volt egy olyan bejegyzés, hogy a hónap végén összegeztem, hogy abban a hónapban milyen könyveket kaptam. Most is ezt fogom tenni, és úgy gondolom, eltitulálom állandó rovatnak ezt a bejegyzést. ;)
Tehát, amiket ebben a hónapban kaptam:
1. Szántai Zsolt (szerk.): Tündöklők és bukottak
Ez a könyv igazából csak egy segítség olyan könyvekhez, amikben különös, mitikus lények szerepelnek: ebben a kis könyvecskében megtalálhatunk az adott lényről egy kis összegzést, magyarázatot, így amikor olvassuk a könyvet, nem kell azon gondolkodnunk, milyen is lehet ez a valami. Kis könyvecske, ezért bárhol elfér :)
Angyalok és démonok – földöntúli lények, akik segíteni próbálnak, vagy éppen ártani.
Természetfölötti lények minden kultúrában, minden korban megjelennek. Angyaloknak, vagy jó szellemeknek, démonoknak, vagy ártó lényeknek nevezik őket. Saját világuk van, ahol éppen úgy harcolnak és szeretnek, küzdenek és engedelmeskednek, vágynak és gyűlölnek, miképpen itt, ezen a világon, a középső földön az emberek. Saját dimenziójuk eseményei komoly hatást gyakorolnak a mi létsíkunkra. Időnként megesik, hogy véletlenül, vagy éppen azért, mert ez a feladatuk. Megjelennek közöttünk, és egy sugalmazással, egy-egy aprócska vagy éppen hihetetlenül fontos cselekedettel megváltoztatják a sorsunkat – az egyes emberek, vagy éppen népek, népcsoportok sorsát.
Vitathatatlan, hogy léteznek. Kétségtelen, hogy némelyikük segítő szándékkal avatkozik az életünkbe, némelyikük pedig éppen azért, hogy ártson. Valami olyasmit próbálnak megvédeni, vagy éppen megszerezni, ami mindennél értékesebb, ami mindennél több misztikus energiát tartalmaz, ami csakis itt, a mi földünkön, mibennünk létezik: az emberi lelket.
A kötet összeállítása során ó- és középkori szerzőknek tulajdonított, angelológiai és démonológiai munkákat (Lemegeton, Necronomicon stb.) használtunk.

STB Könyvek, Kistarcsa, 2011
182 oldal · ISBN: 9789632590622
2. Jókai Mór: A kőszívű ember fiai
Jókai Mór: A kőszívű ember fiaiIgen, kötelező, és igen, nem volt meg otthon. Ezzel szemben mamámnál 2 példány is volt belőle, az egyiket nekem adta, mondván: "Úgyis el kell olvasnod, mert kötelező, nem?" :) Igen, sajnos el kell olvasni, de szerencsére csak részleteket, én viszont az gondolom, hogy majd valamikor nekiugrom, és elolvasom :)
Eredeti megjelenés éve: 1869
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 8. – Örökké 
3. Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi 8. 
Húha :) Annnnnnnnyira jó, hogy megvan :) Amikor megkaptam, ki se lehetett volna cibálni a kezemből, úgy szeretgettem :) 

Eredeti megjelenés éve: 2013
Ciceró, Budapest, 2013
744 oldal · ISBN: 9789635398065
Blue Jeans: Dalok Paulának4. Blue Jeans: Dalok Paulának (Paula trilógia 1. kötete)
Ezt nyuszira kaptam a szüleimtől :) Már el is kezdtem olvasni, majd hozom róla az értékelést ;)
Ciceró, 2012
576 oldal · ISBN: 9789635397914 · Fordította: Seres Krisztina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése